שימוע שלא כדין

על פי החוק, מעסיק המעוניין לפטר עובד צריך לבצע טרם לכך שימוע מול אותו עובד ולעדכן אותו בזמן סביר לפני כן. בשימוע לפני פיטורין יציג המעסיק את סיבותיו לפיטורי העובד ותינתן לעובד עצמו האפשרות להציג טענות נגד. בשימוע עצמו ראשי העובד להביא נציג (קרוב משפחה, עורך דין וכדומה) אשר יכול לסייע לו עם טענותיו כנגד הפיטורין. שימוע שלא כדין יכול לבטל את פיטורי המועסק ואף לזכות אותו בסכום כספי. אם ברצונכם לוודא שאכן ביצעו אתכם שיחת שימוע לפני פיטורין שאינה קבילה, רצוי ליצור קשר עם עו"ד על מנת להחליט על צעדי המשך.

שימוע שלא כדין – מה מגיע לכם

ישנם מספר תנאים אשר המעסיק חייב לקיים טרם הליך שימוע לפני פיטורין ובמהלכו. דבר ראשון, המעסיק מחויב להעביר בכתב הודעה לעובד בה יציין את סיבותיו לזימון לשימוע ולפיטורין. המכתב צריך להישלח לעובד בזמן סביר לפני השימוע על מנת שזה יוכל להכין קו הגנה וגם ליצור קשר עם גורם מוסמך. דבר שני, במהלך השימוע המעסיק צריך להיות "בנפש חפצה ובלב פתוח", כלומר, להיות מוכן להקשיב לטענות העובד ולשנות דעותיו בהתאם. כמו כן, כי שצוין, העובד רשאי לדרוש נוכחות של עו"ד בשימוע ושל נציג ועד של החברה. דבר נוסף הוא קיום פרוטוקול מלא של השימוע ומתן תשובה המשקפת את החלטת המעסיק על פיטורי העובד. אי קיום של תנאים אלו בהליך שימוע לפני פיטורין מעניק לעובד זכות מלאה לתביעת המעסיק בבית דין לעבודה.

ייצוג עובד בשימוע

אם זומנתם לשיחת שימוע לפני פיטורין וברצונכם להבטיח כי זכויותיכם מתקיימות, דרשו את נוכחותו של עו"ד בשימוע. ייצוג עובד בשימוע על ידי עו"ד מבטיח שההליך מתנהל באופן חוקי וכן כי טענותיכם כנגד הפיטורין תנוסחנה באופן ברור ונכון משפטית. עו"ד מקצועי יעזור לכם בתביעה שלאחר שימוע שלא כדין בה תוכלו לדרוש לבטל את הפיטורין ואף לקבל פיצוי כספי בגובה מספר משכורות כתלות בוותק שלכם בחברה. במשרד עורכי הדין של עו"ד אסף בן חור אנו ממליצים לכם להתייעץ אתנו לגבי השימוע שעברתם או להזמין אותנו להיות נוכחים בו. אנו נדאג לזכויות העובד שלכם ונעניק לכם ליווי אישי ומקצועי לאורך כל ההליך. עו"ד בן חור – כאן בשבילכם.

© כל הזכויות שמורות לעו״ד אסף בן חור

משרדו של עורך הדין אסף בן-חור הינו משרד בוטיק העוסק בתחום המשפט האזרחי.
המשרד שם לו למטרה לתת ליווי מקצועי
מתוך מחויבות אישית ללקוח ולבעיותיו, ומלווה את לקוחותיו הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית לכל אורך התהליך.
העיקרון המנחה את המשרד ובניהול הליכיו המשפטיים הוא ההקשבה ללקוח, ניתוח סיכויי הצלחת התיק ומתן חוות דעת מקיפה על האפשרויות המשפטיות העומדות בפניו.

יצירת קשר

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות